Breskva: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

Jan 28, 2021

Da li znaš koji plod Kinezi smatraju „voćem bogova”?

U pitanju je breskva, čija mekana koža i sočno meso, predstavljaju pravu letnju poslasticu.

Breskva poreklo vodi iz Kine, koja je i najveći proizvođač ove namirnice.

Iz tog razloga, ova voćka ima poseban status u kineskoj kulturi, u kojoj se veruje da breskva donosi sreću, izobilje i zaštitu.

Breskva je bila izuzetno poštovana i kod drugih starih naroda, a Stari Rimljani zvali su je „persijska jabuka”.

Nutritivna vrednost breskve na količinu od 100 g

Energetska vrednost 39 kCal
Proteini 0,91 g
Ugljeni hidrati 9,54 g
Šećeri 8,39 g
Vlakna 1,5 g
Masti 0,25 g
od kojih zasićene 0,019 g

Koliko kalorija ima breskva?

Sočna i niskokalorična namirnica, tako ukratko možemo opisati breskvu.

Porcija od 100 g breskve ima 39 kalorija, koje u najvećoj meri potiču od ugljenih hidrata

Čak 87% kalorija koje breskva nudi potiču od ugljenih hidrata, 8% od proteina i 5% od masti.

Zato je breskva super opcija za voćnu užinu, jer predstavlja zdrav izvor kalorija.

Koliko breskva ima proteina?

Kao i kada je u pitanju bilo koje drugo voće, breskva nije namirnica bogata proteinima.

U 100 g breskve nalazi se svega 0,91 g proteina.

Ako pojedeš jednu breskvu standardne veličine, unećeš 1,2 g proteina.

Zbog toga ti savetujemo da, u cilju unosa ovih makronutrijenata, konzumiraš druge namirnice bogate proteinima.

Koliko breskva ima ugljenih hidrata?

Kada su u pitanju ugljeni hidrati u namirnicama, breskva na tu temu ima čime da se pohvali.

Ovo voće obiluje prirodnim ugljenim hidratima, pre svega šećerima i vlaknima.

U porciji od 100 g breskve možeš pronaći 9,54 g ugljenih hidrata, od čega su 8,39 g šećeri.

Breskva spada u voće sa niskim glikemijskim indeksom, što znači da ima minimalan uticaj na skok nivoa šećera u tvojoj krvi.

Glikemijski indeks breskve iznosi 28, a glikemijsko opterećenje 4.

Koliko breskva ima masti?

Breskva sadrži masti bukvalno u tragovima.

Naime, u 100 g breskve nalazi se samo 0,25 g masti.

Od toga, svega 0,019 g su zasićene masti.

Preostala količina masti u breskvama su mononezasićene i polinezasićene masti, koje su zdrave za tvoje srce i krvne sudove.

Koliko breskva ima vlakana?

Sa punim pravom može se reći da je breskva hrana sa vlaknima.

Porcija od 100 g breskve sadrži 1,5 g vlakana.

Kao što već sigurno dobro znaš, vlakna su neophodna za zdravu probavu, jer sprečavaju zatvor i olakšavaju rad digestivnih organa.

Vlakna takođe pozitivno utiču na povišen holesterol, i pomažu u smanjenju rizika od razvoja srčanih bolesti.

Podsećanja radi, odrasle žene treba da unose 25 g vlakana dnevno, a odrasli muškarci 38 g.

lični plan ishrane

 

Uticaj breskve na zdravlje

Kao i ostalo voće i povrće, i breskva je poznata po izuzetnom uticaju na ljudsko zdravlje.

Pre svega, breskva tvoj organizam hrani značajnim mikroelementima i antioksidansima.

Takođe, prirodna slatkoća breskvu čini dobrom zamenskom namirnicom za prerađene slatkiše.

Hlorogena kiselina, jedan od glavnih antioksidanasa u breskvi, pomaže ti da ukloniš slobodne radikale, smanjujući efekte starenja i nastanak hroničnih bolesti.

Breskva sadrži čak 10 različitih vitamina, kao što su:

  • Vitamin A
  • Vitamin C
  • Vitamin E
  • Vitamin K
  • Tiamin
  • Riboflavin
  • Vitamin B6
  • Niacin
  • Folati
  • Pantotenska kiselina

Što se tiče minerala, u breskvi postoje:

  • Kalijum
  • Magnezijum
  • Fosfor
  • Cink
  • Bakar
  • Mangan
  • Gvožđe
  • Kalcijum

Navedeni minerali podržavaju zdravlje crvenih krvnih zrnaca, kostiju i nervnog sistema.

Uticaj breskve na kilažu

Nutricionisti širom sveta breskvu često preporučuju u svakodnevnoj ishrani, zbog njenog sjajnog uticaja na mršavljenje.

Naime, breskva sadrži fenolna jedinjenja, koja pomažu u borbi protiv gojaznosti.

Kao niskokalorična namirnica sa puno vlakana, breskva pogoduje održavanju zdrave telesne težine.

Flavonoidi iz breskve, poput katehina, efikasno ubrzavaju metabolizam, a time i sposobnost tvog tela da sagoreva kalorije.

Ova voćna poslastica može da ti pruži zdrave ugljene hidrate, koji predstavljaju energetsko gorivo za tvoj organizam.

Breskvu slobodno možeš da jedeš sat vremena pre treninga ili vežbanja, radi priliva ranije spomenute energije.

Između praznih kalorija iz prerađenih slatkiša i zdravih sastojaka iz prirodne breskve, nije teško zaključiti šta je bolje da izabereš.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020