Borovnica: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

Jan 28, 2021

Da li znaš koji plod se nalazi u samom vrhu liste namirnica bogatih antioksidansima?

Radi se o borovnici, koja je deo ljudske ishrane već hiljadama godina.

Drevni Grci dobro su znali za lekovita svojstva borovnice, i zato su je obilato koristili kao terapeutski proizvod.

Upotreba borovnice u zdravstvene svrhe nastavila se tokom srednjeg veka, kada su njena antibakterijska i antidijarejska svojstva pomogla da se zaustavi epidemija dizenterije.

Tokom 18. i 19. veka, borovnica dobija status popularnog sezonskog voća, koji uspešno održava sve do današnjih dana.

Nutritivna vrednost borovnica na količinu od 100 g

Energetska vrednost 57 kCal
Proteini 0,7 g
Ugljeni hidrati 14 g
Šećeri 10 g
Vlakna 2,4 g
Masti 0,3 g
od kojih zasićene 0 g

Koliko kalorija ima borovnica?

Porcija od 100 g borovnica ima 57 kalorija.

Kada je u pitanju borovnica, većina kalorija su ugljeni hidrati.

Kako ti je po obroku dovoljno svega nekoliko ovih bobica da izvučeš njene zdravstvene koristi, ne moraš preterano da brineš o kalorijskom opterećenju.

Inače, slična porcija američkih borovnica sadrži isti broj kalorija i ugljenih hidrata.

Koliko borovnica ima proteina?

Borovnica ti pruža veoma malo proteina.

Porcija od 100 g borovnica sadrži svega 0,7 g proteina.

To znači da ti je neophodna jaka proteinska hrana, koju treba da unosiš u kombinaciji sa borovnicama.

Borovnica se dobro slaže sa namirnicama kao što su ovsene pahuljice i grčki jogurt.

Koliko borovnica ima ugljenih hidrata?

Kao i drugo voće, i borovnica spada u namirnice bogate ugljenim hidratima.

U porciji od 100 g borovnica ima 14 g ugljenih hidrata, od čega 10 g čine šećeri.

Većina ugljenih hidrata u ovom voću potiče iz prirodnih šećera.

Koliko borovnica ima masti?

Kod borovnice ne moraš da brineš o mastima.

Naime, porcija od 100 g borovnica sadrži svega 0,3 g masti.

Ovo malo masti u borovnicama odnosi se na masti koje su zdrave za srce, kao što su mononezasićene i polinezasićene masti.

Korisno je da znaš da u borovnici nema zasićenih masti.

Koliko borovnica ima vlakana?

U 100 g borovnica ima 2,4 g vlakana.

Vlakna su važna za nesmetan rad tvog probavnog sistema, ali i za stabilizaciju nivoa šećera i holesterola u krvi.

Imaj u vidu da se pravljenjem soka od borovnice smanjuje sadržaj vlakana koje sadrže.

lični plan ishrane

 

Uticaj borovnice na zdravlje

Borovnica je odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C i vitamina K, ali i minerala kao što su mangan i gvožđe.

Kao i većina bobičastog voća, tako i borovnica ima dosta vitamina C, koji deluje kao antioksidans i štiti ćelije tvog tela od štetnog dejstva slobodnih radikala.

Smatra se da borovnica pozitivno utiče na ljudsko zdravlje, i to ponajviše zahvaljujući visokom udelu antocijanina, pigmenta koji ovom voću daje tamnu boju.

Borovnica je bogata antioksidansima antocijaninima i polifenolima, i koristi se u medicinske svrhe za lečenje raznih poteškoća, počev od očnih bolesti do dijabetesa.

Borovnica sadrži više antocijanina od drugih vrsta bobičastog voća, poput jagode, brusnice i maline.

Ova voćka takođe sadrži fenolna jedinjenja, uključujući flavonole, tanine, elagitanine i fenolne kiseline.

Uticaj borovnice na kilažu

Ako je konzumiraš u adekvatnoj količini, borovnica će ti pomoći da održiš zdravu telesnu težinu.

Hrana bogata vlaknima, kao što je borovnica, povećava sitost i smanjuje apetit.

Imaj u vidu da borovnica nije čarobna pilula koja topi kilograme, već zdrava namirnica koja treba da bude deo tvoje uravnotežene ishrane.

Borovnica, kao i druge vrste voća, mogu da ti pomognu da povratiš izgubljenu energiju, zbog čega ti savetujemo da je konzumiraš pre treninga ili vežbanja.

Ako si u mogućnosti, uvek jedi sveže borovnice, jer ćeš na taj način lakše da držiš svoju težinu pod kontrolom.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020