Maline: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

Dec 26, 2020

Da li znaš da u svetu postoji preko 200 različitih varijeteta malina?

Iako ti je ovo ukusno i zdravo bobičasto voće poznato po divnim nijansama crvene boje, zanimljivo je da plod maline takođe može da bude ljubičast, zlatan, crn ili žut.

Veruje se da su se maline jele još od praistorije, ali su prvi put kultivisane tokom 17. veka, u Engleskoj i Francuskoj.

Nutritivna vrednost malina na količinu od 100 grama

Energetska vrednost 52 kCal
Proteini 1,20 g
Ugljeni hidrati 11,94 g
Vlakna 6,5 g
Masti 0,65 g
od kojih zasićene 0,019 g

Koliko maline imaju kalorija?

Kada je reč o kalorijama, maline spadaju u niskokaloričnu namirnicu.

Na 100 grama malina dolazi svega 52 kCal.

Ovaj broj kalorija u malinama potiče iz ugljenih hidrata.

Koliko maline imaju proteina?

Količina proteina u malinama je zanemarljiva.

U 100 grama malina ima svega 1,20 grama proteina.

Uprkos tome, veliki broj ljudi maline smatra jednim od najboljih vrsta voća na svetu.

Koliko maline imaju ugljenih hidrata?

Ugljeni hidrati u 100 grama malina učestvuju u količini od 11,94 g.

Jedna šolja malina sadrži oko 14,7 grama ugljenih hidrata, od čega se 8 g odnosi na vlakna.

To znači da maline imaju samo 6,7 grama svarljivih ugljenih hidrata po porciji.

Koliko maline imaju masti?

Poznato je da se u 100 grama malina nalazi 0,65 grama masti.

U pitanju je mala količina masti, pri čemu zasićene masne kiseline u malinama zauzimaju svega 0,019 grama.

Koliko maline imaju vlakana?

Kada govorimo o vlaknima malinama, tu glavnu reč vode dijetalna vlakna.

U 100 grama malina smešteno je 6,5 grama vlakana.

Korisno je da znaš da 100 grama malina zadovoljava oko 26% tvojih potreba za unosom dijetalnih vlakana.

Uticaj malina na zdravlje

Maline na sledeće načine pozitivno utiču na tvoje zdravlje:

Šolja malina obezbeđuje više od 1/3 tvojih dnevnih potreba za unosom vitamina C.

Od ostalih vitamina, maline sadrže vitamine K i E, kao i vitamin B.

U malinama ima još i selena, beta karotena, luteina, likopena i zeaksantina, koji pozitivno utiču na upalne procese u organizmu.

Povrh toga, antocijaninini i polifenoli iz malina, štite ćelije od oštećenja i usporavaju starenje.

Uticaj malina na kilažu

Maline možeš da jedeš u svakom obroku, bez bojazni od povećanja kilaže.

Rezultati jedne naučne studije ukazuju na to da su se miševi hranjeni malinama manje udebljali u odnosu na one iz čije ishrane su maline bile isključene.

Udeo vode u malinama je veoma visok i iznosi čak 85% ukupne mase malina.

Zbog toga se malina ubraja ne samo u ukusne, već i u zasitne namirnice.

Budući da maline spadaju u niskokalorično voće, njihov uticaj na kilažu je izvesno pozitivan, bilo da je reč o održavanju iste ili o dijetama koje za cilj imaju gubitak kilograma.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020