Dijete za mršavljenje: 6 saveta za mršavljenje na zdrav način!

dijete za mršavljenje
Oct 09, 2020

“Ko uzima lekove i zanemaruje ishranu, uzalud koristi veštine lekara.”

Kineska izreka

Osobama koje muku muče sa kilogramima mršavljenje predstavlja veliki izazov u životu.

Kod ovih pojedinaca, višak kilograma često postaje razlog za sramežljivost, nedostatak samopouzdanja ili emotivnu usamljenost.

Razne “proverene i brze” dijete za mršavljenje, i neuspeli pokušaji da se smrša preko noći, kod punijih osoba dodatno pojačavaju već prisutan osećaj beznađa.

Poznato je da je brzo mršavljenje više mit nego istina, ali je isto tako tačno da je zdravo mršavljenje dugoročan cilj koji 100% možeš da ostvariš poštovanjem određenih pravila.

U ovom tekstu objasnićemo koja je najefikasnija dijeta za skidanje kilaže, šta treba da obuhvata kvalitetna dijeta za mršavljenje, i da li zaista postoje brze dijete za mršavljenje.

Šta znači brzo mršavljenje?

Poznata izreka “što je brzo, to je i kuso” u prevodu znači da je brzo istovremeno nedovoljno kvalitetno.

Iako to ne mora nužno da bude slučaj za sve, ova izreka se odlično može primeniti upravo na tzv. brze dijete za mršavljenje.

Svaka dijeta za brzo mršavljenje, uključujući i onu za koju ti je prijatelj šapatom rekao da je to “najbolja dijeta za brzo mršavljenje”, može da bude uzrok nastanka sledećih nuspojava:

  • Gubitak mišićne mase
  • Usporavanje metabolizma
  • Manjak nutrijenata
  • Kamenje u žuči
  • Glad
  • Umor
  • Razdražljivost
  • Grčevi u mišićima
  • Vrtoglavica
  • Zatvor ili dijareja
  • Dehidratacija

Brze dijete za mršavljenje i generalno brzo mršavljenje dovode do naglog gubitka kilograma na izuzetno nezdrav način.

Kada je mršavljenje brzo, to zapravo znači da osoba koja mršavi brzo gubi telesne masti, ali i mišićnu masu.

Zato brzo mršavljenje nije dobar način da se skine kilaža, i umesto toga ti savetujemo da svoju energiju usmeriš isključivo na zdravo mršavljenje.

Kao što njihov naziv sugeriše, zdrave dijete za mršavljenje se na prvom mestu brinu o tvom zdravlju, zbog čega se po pravilu etiketiraju i kao najbolje dijete za mršavljenje.

Šta znači zdravo mršavljenje? 

Dakle, utvrdili smo da zdrav recept za brzo mršavljenje ne postoji.

Kao što smo naveli, dijete za brzo mršavljenje osim masti “jedu” i tvoju mišićnu masu.

Kako onda treba da izgleda bilo koja “zdrava” dijeta za mršavljenje?

Najefikasnije dijete za zdravo mršavljenje su usmerene na postupno smanjenje procenta masti u telu i zadržavanje postojeće mišićne mase.

Kratkoročno gledano, najefikasnija i najbrža dijeta za mršavljenje najčešće se etiketira kao najlakša dijeta za mršavljenje.

Ipak, iskustva korisnika kojima je brzo mršavljenje bilo prioritet pokazalo je da se nagli gubitak kilograma u vidu jo-jo efekta gotovo uvek vrati, i to sa pojačanim dejstvom.

Iz tog razloga se termin najbolje dijete za brzo mršavljenje ponajviše prepoznaje kao marketinški trik, a njegov primat odnedavno, na radost zdravlja, preuzima zdravo mršavljenje.

Koja je najpopularnija dijeta za mršavljenje?

Prema informacijama sa sajta Worldometers, u trenutku objave ovog blog posta, 1.700.075.654 osoba na svetu ima problem sa viškom kilograma.

U danu objave ovog OneFit posta, isti izvor navodi procenu da Amerikanci u toku 24 sata na programe za skidanje kilaže kumulativno troše neverovatnih 63 miliona dolara.

Najpopularnije dijete za mršavljenje sve češće su na meti kritika javnosti jer značajno utiču na kućni budžet.

Ne analizirajući finansijski aspekt dijeta za mršavljenje, navešćemo neke od najpopularnijih dijeta za gubljenje kilograma:

  • Medicinska dijeta
  • Paleo dijeta
  • Mediteranska dijeta
  • Proteinska dijeta (Atkinsonova)
  • Brojsova dijeta
  • Cimet dijeta
  • Citrus dijeta
  • Dijeta 7 dana
  • Dijeta 9 kg
  • LCHF dijeta
  • Ruska dijeta
  • Vodena dijeta

Većina nutricionista slaže se u oceni da su najbolje i najzdravije dijete za mršavljenje one koje podržavaju postepeno gubljenje kilograma.

U nastavku teksta pročitaćeš kojih 6 najznačajnijih saveta treba da obuhvataju dijete za mršavljenje, pomoću čega ćeš da dođeš na korak od odgovora na čuveno pitanje kako smršati.

1. Redukuj broj unetih kalorija 

Građevinskim rečnikom rečeno, za zdravo mršavljenje ishrana je ono što je za kuću temelj.

Zdrave dijete za brzo mršavljenje oslanjaju se na jelovnik koji ti pomaže da postepeno redukuješ broj unetih kalorija.

Savetujemo ti da zdravo i brzo mršavljenje započneš primenom umerenog kalorijskog deficita, koji dobijaš tako što broj kalorija koji prikazuje tvoj TDEE umanjiš za 10%.

2. Smanji unos ugljenih hidrata

Mnogi saveti za brzo mršavljenje razmatraju značaj smanjenog unosa ugljenih hidrata, posebno ako se to odnosi na deo dana u kojem trošiš malu količinu energije.

To ni malo ne čudi, budući da su ugljeni hidrati energetski makronutrijent, koji obezbeđuje energiju tvom organizmu.

Najefikasnije dijete za mršavljenje gotovo uvek preporučuju smanjen unos ugljenih hidrata.

Iskustva velikog broja korisnika raznih dijeta za mršavljenje potvrdila su da je zdravo mršavljenje u direktnoj proporciji sa vremenom i količinom unosa ugljenih hidrata u toku dana.

3. Povećaj unos proteina i vlakana 

Najefikasnije dijete za mršavljenje se pored ugljenih hidrata fokusiraju i na izmenu količine unosa ostalih nutrijenata iz jelovnika.

Dobre dijete za mršavljenje često zahtevaju, pre svega, povećan unos proteina i vlakana.

Stabilan unos proteina i vlakana doprinosi zdravom mršavljenju i očuvanju mišićne mase, a to je ujedno i jedan od načina da saznaš kako smanjiti butine.

4. Obavezno izbegavaj rafinisani šećer 

Verovatno ti je već poznato da veštački, odnosno rafinisani šećer nije dobar po tvoje zdravlje.

Kvalitetna dijeta za mršavljenje isključuje unos pojedinih prostih ugljenih hidrata, i to najčešće rafinisanog šećera.

Kada već pišemo o šećeru, korisno je da znaš da OneFit blog sekcija sadrži nekoliko postova u kojima je detaljno objašnjen negativan uticaj dodatnog šećera na tvoj organizam.

Ishrana za brzo mršavljenje najčešće biva prva strategija koju punije osobe pokušavaju da primene, pri tom zaboravljajući na lošeg momka iz carstva prerađene hrane – šećer.

5. Eliminiši belo brašno 

Belo brašno najčešće se pravi od pšenice koja spada u grupu prerađenih žitarica.

Odgovarajuća dijeta za mršavljenje podrazumeva zabranu konzumiranja belog brašna koje je siromašno vlaknima, vitaminima i mineralima.

Ne samo što belo brašno oskudeva u hranljivim sastojcima i usporava varenje, već se njegovim izbegavanjem znatno olakšava skidanje sala sa stomaka.

Dakle, izbaciš belo brašno iz ishrane i što bi se reklo – središ dve muve jednim udarcem.

6. Ne konzumiraj trans masti veštačkog porekla 

Poslednji naš savet kada su u pitanju dijete za mršavljenje odnosi se na zaobilaženje trans masti veštačkog porekla.

Trans masti veštačkog porekla mogu da povećaju rizike od pojave bolesti srca i dijabetesa, kao i nivo lošeg holesterola u krvi.

Kada bi zdrava dijeta za mršavljenje mogla da se pretvori u fudbalskog sudiju u takmičenju iz ishrane, prva odluka na toj utakmici bila bi da se trans masti izbace iz igre, uz crveni karton.

Zaključak

Ovaj tekst se u najvećoj meri bavio analizom saveta za mršavljenje, prevashodno usmerenih na dijete za brzo mršavljenje i dijete za zdravo mršavljenje.

Osim toga, u ovom tekstu smo naveli razloge zbog kojih brzo mršavljenje nije dobro po tvoje zdravlje, a ujedno smo istakli prednosti zdravog mršavljenja.

Na osnovu svega navedenog, možeš da zaključiš da je najbolja dijeta za mršavljenje ona koja ima pozitivan uticaj ne samo na tvoj izgled, već i na tvoje zdravlje.

Budući da pravo mršavljenje treba da ima dugoročan efekat, za postizanje najboljih rezultata u skidanju kilograma preporučujemo ti da naručiš svoj OneFit plan ishrane.

Za zdravo mršavljenje,

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020