Nar: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

Jan 26, 2021

Iako njegovo čišćenje zahteva vreme i strpljenje, nar se sa pravom nalazi u samom vrhu liste najhranljivijeg voća.

Nar se najčešće jede kao dodatak salatama, šejkovima i jelima na bazi mesa i pirinča.

Ovo voće poreklo vodi iz regiona današnjeg Irana, odakle se preko Avganistana i Pakistana proširilo sve do severne Indije.

U prevodu sa latinskog jezika, nar doslovce znači „jabuka sa puno semenki”.

Nutritivna vrednost nara na količinu od 100 g

Energetska vrednost 83 kCal
Proteini 1,7 g
Ugljeni hidrati 19 g
Šećeri 14 g
Vlakna 4 g
Masti 1,2 g
od kojih zasićene 0,1 g

Koliko kalorija ima nar?

Porcija od 100 g nara ima 83 kalorije.

Kada je u pitanju kalorijski sastav, čak 82% kalorija u naru potiče od ugljenih hidrata, 11% od masti i 7% od proteina.

Shodno tome, nar spada u niskokalorične namirnice, i pruža ti odličnu dozu raznih hranljivih sastojaka.

Koliko nar ima proteina?

Nar ima veoma malu količinu proteina.

Porcija od 100 g nara sadrži svega 1,7 g proteina.

Sok od nara gotovo uopšte nema proteina, tačnije 240 ml soka od nara ima samo 0,4 g proteina.

Nar se odlično kombinuje sa jelima od mesa, i zato ti savetujemo da potražiš neki zanimljiv kulinarski recept na ovu temu.

Koliko nar ima ugljenih hidrata?

Kao što rekosmo, kalorije u naru uglavnom čine prosti i složeni ugljeni hidrati.

U slučaju nara, u pitanju su šećeri i vlakna.

Iz količine od 100 g nara može da se dobije čak 19 g ugljenih hidrata, od čega 14 g čine prirodni šećeri.

Inače, broj ugljenih hidrata, šećera i kalorija koje imaju sok od nara i sveža voćka međusobno se razlikuju.

Naime, jedna čaša soka od nara sadrži 134 kalorije, 33 g ugljenih hidrata, 31 g šećera i 0 g vlakana.

Koliko nar ima masti?

Nar nije najbolji izbor za unos masti.

U 100 g nara nalazi se samo 1,2 g masti.

Od toga su 0,1 g zasićene masti.

Voće generalno ne obiluje mastima, i zato treba da unosiš druge namirnice koje su bogate zdravim mastima.

Koliko nar ima vlakana?

Nar može da ti obezbedi dobru dozu vlakana na dnevnom nivou.

Naime, porcija od 100 g nara daje ti 4 g vlakana, što je 16% preporučenog dnevnog unosa.

Imaj u vidu i da sok od nara ne sadrži vlakna, i zato ti savetujemo da jedeš svež nar.

Glavne vrste vlakana u semenkama nara su celuloza i lignin, koji se ubrajaju u nerastvorljiva vlakna.

Uticaj nara na zdravlje

Nar sadrži antioksidanse zvane polifenoli, koji štite od raka, jačaju zdravlje srca i poboljšavaju kognitivne funkcije.

Punicalagini su najvažnija antioksidativna komponenta nara, a poznati su po tome što poboljšavaju sportske performanse.

Obilje polifenola i kvercetina u naru, uz dijetalne nitrate, povećava mišićnu snagu i izdržljivost.

Nar sadrži važne vitamine i minerale, kao što su vitamin C i bakar.

Porcija od 100 g nara obezbeđuje ti čak 17% preporučenog dnevnog unosa vitamina C i znatnu količinu vitamina K, koji je neophodan za zgrušavanje krvi.

Korisno je da znaš da je vitamin C od presudnog značaja za jačanje imuniteta, ali i za celokupno zdravlje.

Nar je takođe dobar izvor drugih vitamina i minerala u koje spadaju:

  • Folati
  • Tiamina
  • Vitamin B6
  • Gvožđe
  • Kalijum

Redovno konzumiranje nara i soka od nara ima značajnu ulogu u zaštiti zdravlja srca i krvnih sudova, što je pokazalo ovo naučno istraživanje.

Uticaj nara na kilažu

Nar obiluje mnogim važnim hranljivim sastojcima poput dijetalnih vlakana, antioksidanata, vitamina i minerala, koji podstiču skidanje kilograma.

Uključivanje nara u svakodnevnu ishranu i te kako može da ubrza tvoj metabolizam i varenje, kao i da doprinese gubitku kilograma.

Ne samo da nar pomaže u mršavljenju, nego i povoljno utiče na performanse vežbanja.

Zato ti savetujemo da nar konzumiraš kao užinu pre treninga, jer ćeš na taj način povećati mišićnu snagu i izdržljivost svog tela.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020