Lubenica: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

lubenica
Dec 21, 2020

Iako ti je poznata kao savršen dezert koji osvežava, lubenica je mnogo više od toga.

Bogatstvo bioaktivnih jedinjenja, vitamina i minerala je to što lubenicu čini izuzetno zdravom namirnicom.

Pritom, lubenica je voće koje ti može pomoći da se oporaviš od napornog treninga.

Nutritivna vrednost lubenice na količinu od 100g

Energetska vrednost 30 kCal
Proteini 0,61 g
Ugljeni hidrati 7,55 g
Šećeri 6,20 g
Vlakna 0,4 g
Masti 0,15 g
od kojih zasićene 0,016 g

Koliko kalorija ima lubenica?

Lubenica ima manje kalorija čak i od bobičastog voća.

Ukoliko pojedeš porciju od 100 g lubenice, unećeš samo 30 kalorija.

Takođe, sa tom porcijom “popićeš” i preko 90 g vode.

Niska kalorijska vrednost i visok sadržaj vode lubenicu čine idealnim osveženjem u letnjim danima.

Ovo je posebno važno nakon treninga, kada šećer iz voća pomaže tvojim mišićima da dopune istrošene zalihe glikogena.

Koliko lubenica ima proteina?

Lubenica je siromašna proteinima.

Porcija od 100 g lubenice ima samo 0,61 g proteina.

Koliko lubenica ima ugljenih hidrata?

Kao što je to za očekivati kod voća, u sastavu lubenice dominiraju ugljeni hidrati.

Međutim, budući da lubenica sadrži puno vode, ni za ugljene hidrate ne ostaje previše “prostora”.

Naime, u porciji od 100 g sveže lubenice ima 7,55 g ugljenih hidrata.

To su uglavnom šećeri, i to prosti, usled čega lubenica ima prilično visok glikemijski indeks.

Dobra vest je da se lubenica uglavnom jede u relativnom malim količinama, zbog čega jednom porcijom nećeš preterano da poremetiš nivo šećera u krvi.

Koliko lubenica ima masti?

Lubenica gotovo da nema masti, i sadrži je tek u tragovima.

Na količinu od 100 g lubenice, dolazi svega 0,15 g masti.

Koliko lubenica ima vlakana?

Već smo naveli da lubenicom dominiraju šećeri.

Sadržaj vlakana u lubenici stoga nije posebno visok, jer u 100 g lubenice ima 0,4 g vlakana.

Međutim, zajedno sa velikom količinom vode, ova vlakna su blagotvorna za tvoju probavu.

Iako su vlakna važna, imaj na umu da je podjednako bitna i voda u lubenici, koja pomaže rad tvog sistema za varenje.

Uticaj lubenice na zdravlje

Lepa boja lubenice potiče od zdravih bioaktivnih jedinjenja koja se u njoj nalaze.

U pitanju je likopen, kojem i paradajz duguje crvenu boju, ali ga ima znatno više u lubenici.

Ovaj snažan antioksidans je dobar za snižavanje krvnog pritiska i prevenciju pojave karcinoma, ali i za zdravlje očiju i mozga.

Lubenica sadrži brojne vitamine i minerale, poput vitamina C i A, ali i značajne količine amino-kiseline citrulina.

Lubenica je najbolji prehrambeni izvor citrulina, pa je iz tog razloga popularna i u svetu fitnesa.

Ova amino-kiselina se u organizmu pretvara u esencijalnu amino-kiselinu arginin, a obe su veoma bitne za sintezu azot-oksida, zaduženog za opuštanje mišića koji okružuju krvne sudove.

Tako se povećava priliv krvi u sve organe i ćelije, i obnavlja snaga.

Samim tim, ne iznenađuje to što je ova studija potvrdila da je citrulin dobar za smanjenje upale mišića nakon treninga.

Iako se citrulin prodaje kao suplement, nauka kaže da je apsorpcija ove amino-kiseline zapravo najefikasnija kada se ona unosi zajedno sa sokom od lubenice.

Uticaj lubenice na kilažu

Budući da je niskokalorična i puna vode, lubenica je dobra namirnica za mršavljenje.

Upravo zbog toga, pojedine popularne dijete za brzo skidanje kilograma zasnivaju se upravo na unosu lubenice.

Međutim, imaj u vidu da su efekti ovih dijeta kratkoročni, i da ti je za očuvanje zdravlja i gubitak kilaže, u dugoročnom smislu, potreban bolji plan.

Takođe, kako lubenica nije dobar izvor proteina i masti, treba da je konzumiraš uz druge namirnice, u okviru sveobuhvatne i zdrave dijete.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020