Paradajz: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

paradajz
Dec 21, 2020

Mnogi su uvereni da je paradajz povrće, dok postoje i oni koji smatraju da je u pitanju voće.

Dobro poznat kao učesnik salata, ali i glavni sastojak kečapa, paradajz spada u voće.

Razlog zbog kojeg paradajz spada u voće jeste šećer, koji je zaslužan za takvu kategorizaciju ove namirnice.

Više korisnih informacija o vrednosti i nutritivnom profilu paradajza, kao i njegovom vitaminskom sastavu saznaćeš u nastavku ovog teksta.

Nutritivna vrednost paradajza na količinu od 100 grama

Energetska vrednost 18 kCal
Proteini 0,88 g
Ugljeni hidrati 3,92 g
Vlakna 1,20 g
Masti 0,2 g

Koliko paradajz ima kalorija?

Jedan paradajz srednje veličine sadrži oko 22 kCal.

Energetska vrednost paradajza na 100 grama težine iznosi 18 kCal.

Svega 3 minuta dizanja tegova potrošiće navedeni broj kalorija unet putem paradajza, što jasno ukazuje na to da je paradajz niskokalorična namirnica.

Iako paradajz ima mali broj kalorija, ova hrana sadrži visok procenat korisnih nutrijenata.

Koliko paradajz ima proteina?

Paradajz ima gotovo zanemarljivu količinu proteina od svega 0,9 grama na 100 grama namirnice.

Uprkos niskom sadržaju proteina, u paradajzu možeš da pronađeš većinu neophodnih aminokiselina.

Uprkos tome što je kalorijski i proteinski siromašan, paradajz se idealno uklapa sa drugim namirnicama.

Takođe, ovo voće se prevashodno sastoji od vode, što paradajz čini izuzetno sočnom hranom.

Koliko paradajz ima ugljenih hidrata?

Sveži paradajz ima malo ugljenih hidrata.

U 100 grama paradajza ima ukupno 3,92 grama ugljenih hidrata.

Od toga, u paradajzu najviše ima jednostavnih šećera i nerastvorljivih vlakana, poput glukoze i fruktoze, koji čine skoro 70% svih ugljenih hidrata u ovoj namirnici.

Koliko paradajz ima masti?

Na količinu od 100 grama paradajza, dolazi svega 0,2 grama masti.

To znači da paradajz spada u namirnice koje pozitivno utiču na povišen holesterol.

Paradajz je stoga pogodan za kombinovanje sa namirnicama koje imaju puno masti, kao što je avokado.

Koliko paradajz ima vlakana?

U 100 grama paradajza sadržano je 1,20 grama vlakana.

Prostom računicom dolazimo do podatka da paradajz srednje veličine, težine oko 123 grama, ima 1,5 grama vlakana.

Čak 87% vlakana u paradajzu su nerastvorljiva vlakna, u obliku hemiceluloze, celuloze i lignina.

Uticaj paradajza na zdravlje

Osim osvežavajućeg ukusa, paradajz je dobru reputaciju stekao i zahvaljujući pozitivnom uticaju koji ima na zdravlje.

Unos paradajza dovodi se u vezu sa sledećim zdravstvenim benefitima:

  • Sadrži antioksidans likopen, koji smanjuje rizik od pojave raka
  • Štiti srce
  • Reguliše nivo holesterola
  • Dobar je za probavu
  • Pozitivno utiče na ten i zdravlje kože

Kao što smo naveli, paradajz pomaže zdravlje tvoje kože, a koristan je i kod sunčanja.

Naučno istraživanje, sprovedeno na grupi ispitanika, pokazalo je da je unos 40 g paste od paradajza, uz 16 mg likopena dnevno, u kombinaciji sa 10 g maslinovog ulja, imao pozitivan efekat na njihovu kožu.

Grupa ispitanika je podvrgnuta simulaciji sunčanja, i nakon 10 nedelja eksperimenta utvrđeno je da su ispitanici koji su uzimali pastu od paradajza imali za 40% manje crvenilo kože, u odnosu na kontrolnu grupu, u kojoj je svako primio samo 10 g maslinovog ulja.

Osim navedenog, likopen je zaslužan i za crvenu boju koja krasi paradajz.

Jedna šolja svežeg seckanog paradajza u količini od 180 grama zadovoljiće 33% tvojih dnevnih potreba za unosom vitamina C.

Pored C vitamina, paradajz povoljno utiče na nedostatak vitamina B, budući da sadrži značajne količine B1, B3 i B6 vitamina.

Vitamin A, K i E iz paradajza, poboljšavaju tvoj vid, zdravu cirkulaciju i krvne sudove.

Uticaj paradajza na kilažu

Kao što možeš da primetiš, paradajz ima izuzetan uticaj na zdravlje.

Što se tiče njegovog uticaja na kilažu, korisno je da znaš da je paradajz prirodni diuretik i odličan čistač organizma.

Povrh toga, paradajz ubrzava metaboličke procese, pospešuje apsorpciju hranljivih nutrijenata i pomaže sagorevanje masti.

Paradajz takođe reguliše proces varenja, i spada u red namirnica koje su često koriste kod redukcionih dijeta.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020