Šampinjoni: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

šampinjoni
Dec 21, 2020

Šampinjoni se kategorišu kao kvalitetne jestive pečurke, a znaš li da je upravo ova vrsta pečuraka najrasprostranjenija u ljudskoj ishrani?

Uzgajaju se u više od 70 zemalja, i zahvaljujući tome, šampinjoni su jedan od važnih sastojaka u pripremi mnogih internacionalnih jela.

Iako se u mogu naći i braon boji, beli šampinjoni su daleko cenjeniji i zastupljeniji u prodaji.

Osim što su zdrave za organizam, ove pečurke povoljno utiču na smanjenje telesne kilaže, pa se zbog niske kaloričnosti i mnogobrojnih benefita uključuju u svaki vid dijetetske ishrane.

Nutritivna vrednost šampinjona na količinu od 100 g

Energetska vrednost 22 kCal
Proteini 3,09 g
Ugljeni hidrati 3,26 g
Šeceri 1,98 g
Vlakna 1,0 g
Masti 0,34 g
od kojih zasićene 0,050 g

Koliko kalorija imaju šampinjoni?

Kalorijska vrednost sirovih šampinjona izuzetno je niska.

U 100 grama šampinjona nalazi se samo 22 kCal.

Budući da su izuzetno ukusne i da se lako spremaju, ove pečurke predstavljaju odličan izbor za sve koji vode računa o kalorijskom unosu.

Imaj u vidu da kalorijski unos sirovih šampinjona može da se poveća u zavisnosti od načina pripreme i kombinovanja sa drugim namirnicama.

Koliko šampinjoni imaju proteina?

Šampinjoni imaju 3,09 g proteina na 100 g.

Ove pečurke sadrže viši procenat proteina nego većina drugog povrća, te su pogodne za vegetarijansku i vegansku ishranu.

Iako su šampinjoni zdrave proteinske namirnice, potrebno je naglasiti da su u pitanju biljni proteini koji nisu potpuni.

Biljni proteini sadrže manje aminokiselina, i zato je neophodno da ih unosiš u kombinaciji sa namirnicama sličnog biljno-proteinskog sadržaja, poput pirinča.

Imaj u vidu da će ovakva kombinacija da poveća proteinski unos, ali i količinu ugljenih hidrata u tvom obroku.

Koliko šampinjoni imaju ugljenih hidrata?

Kada spominjemo ugljene hidrate, šampinjoni imaju veliku prednost, jer se u 100 g ove namirnice nalazi samo 3,26 g ugljenih hidrata.

Zbog toga su šampinjoni idealni za kombinovanje sa mnoštvom namirnica, čak i sa onima koje imaju veći procenat ugljenih hidrata.

Ako uz to dodaš i neznatnu količinu masti, dobićeš pečurku koja je idealna za konzumiranje u svakom obroku.

Koliko šampinjoni imaju masti?

Spomenuta neznatna količina masti odnosi se na činjenicu da 100 g šampinjona ima samo 0,34 g masti.

Od toga, zanemarljivi procenat otpada na zasićene masti, i iznosi svega 0,050 g.

Naravno, prženje ili pohovanje šampinjona u dubokom ulju povećava ove vrednosti, što važi i za sve druge namirnice.

Koliko šampinjoni imaju vlakana?

U odnosu na druge biljke, pečurke nemaju veliki sadržaj vlakana, i sadrže samo 1,0 g vlakana na 100 g težine.

Uprkos tome, šampinjoni spadaju u lako svarljive namirnice.

Ova vrsta pečuraka sadrži čak 92,45 g vode na 100 g namirnice, i zato šampinjoni “ne padaju teško na stomak”.

Šampinjoni se brzo vare, i imaju mnoštvo benefita po zdravlje i kilažu, u koje spada i blagotvoran uticaj na digestivni sistem.

Uticaj šampinjona na zdravlje

Šampinjoni obiluju spektrom različitih bioaktivnih komponenti koje utiču povoljno na zdravlje, kao i na podizanje imuniteta.

Ove pečurke sadrže i veoma bitne mikronutrijente, kao što su:

  • Selen – Čak 16% dnevnog preporučenog unosa ovog mikronutrijenta sa jakim antioksidanskim svojstvima nalazi se u 100 g šampinjona
  • Vitamin D – Većina ljudske populacije ima problem sa manjkom ovog vitamina zato što se D vitamin većinski apsorbuje iz sunčeve svetlosti.

Usled izlaganja suncu ili UV svetlu, u pečurkama se stvara vitamin D2, i one sadrže 33% preporučenog dnevnog unosa ovog mikronutrijenta.

Vitamin D2 je neophodan za pravilnu apsorpciju kalcijuma i zdravlje tvojih kostiju.

Šampinjoni poseduju više antioksidantnih jedinjenja poput polifenola, polisaharida, ergotioneina, glutationa, i vitamina C.

Antioksidansi pomažu u oporavku ćelija, stimulišući imuni sistem da proizvodi odbrambene ćelije, koje štite tvoje telo od infekcija i štetnih organizama.

Svi ovi benefiti šampinjona pogodno utiču na tvoje zdravlje, i pomažu u borbi sa suvišnim kilogramima.

Uticaj šampinjona na kilažu

Da li želiš da izgubiš nekoliko kilograma i izgledaš bolje?

Šampinjoni su savršen izbor da istraješ u ovom naumu.

Zahvaljujući niskoj kaloričnosti, te malom procentu masti i ugljenih hidrata, šampinjone možeš da jedeš u svakom obroku.

Ako te brinu bapske priče o otrovnim pečurkama, znaj da nema razloga za to, jer gotovo celokupna količina šampinjona dostupna u prodaji dolazi iz strogo kontrolisanog uzgoja.

Ono na šta treba da obratiš pažnju je rok trajanja i da, radi lakše pripreme, biraš krupnije, neoštećene šampinjone sa čvršćom strukturom.

Što se pripreme tiče, šampinjone je neophodno termički obraditi, a za tvoju kilažu je najbolje da ih pečeš, kuvaš ili dinstaš.

Ukratko, šampinjoni su idealni za svaku vrstu uravnotežene ishrane, jer imaju mnogobrojne prednosti po tvoje zdravlje i kilažu.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020