Humus: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

humus
Dec 22, 2020

Humus je izuzetno hranljivi namaz koji potiče sa prostora Bliskog Istoka.

Humus se pravi od leblebija, sa dodatkom paste od susamovog semena koja se naziva tahini, maslinovog ulja, belog luka i malo limunovog soka.

Ovaj namaz je danas veoma popularan i u zapadnom svetu, a njegov nutritivni profil pokazaće ti zašto je to tako.

Nutritivna vrednost humusa na količinu od 100g

Energetska vrednost 166 kCal
Proteini 7,9 g
Ugljeni hidrati 14,3 g
Šećeri (nema informacije)
Vlakna 6 g
Masti 9,6 g
od kojih zasićene 1,4 g

Koliko kalorija ima humus?

Humus je umereno kalorična namirnica.

Jedna porcija od 100 g humusa ima 166 kalorija.

Kalorije u humusu su lepo raspoređene, jer potiču od ugljenih hidrata, masti i proteina, u gotovo jednakoj meri.

Koliko humus ima proteina?

Humus je hrana puna proteina, i sadrži 7,9 g ovog makronutrijenta u porciji od 100 g namaza.

Međutim, imaj na umu da proteini koje dobijaš unosom leblebija i humusa nisu kompletni proteini.

To znači da humus ne sadrži sve esencijalne amino kiseline neophodne tvom organizmu.

Koliko humus ima ugljenih hidrata?

U 100 g humusa ima 14,3 g ugljenih hidrata, zbog čega se smatra da je humus hrana bogata ugljenim hidratima.

Budući da su leblebije, od kojih se pravi humus, namirnica niskog glikemijskog indeksa, ne iznenađuje što isto važi i za humus.

Humus se sporo vari, čime usporava podizanje nivoa šećera u krvi.

Delom su za to zaslužne leblebije, koje su bogate rezistentnim skrobom i raznim antinutrijentima.

Koliko humus ima masti?

Masti u humusu potiču od maslinovog ulja i tahinija, što objašnjava zbog čega se ovo jelo smatra izvorom dobrih masti.

Količina masti u ishrani zavisi od tebe, a u ovom slučaju od toga koliko ćeš maslinovog ulja i tahinija dodati u osnovni recept za humus.

U proseku, u humusu ima 9,6 g masti u količini od 100 g namaza.

Ozbiljnih razloga za brigu nemaš, jer maslinovo ulje čini uglavnom mononezasićena oleinska kiselina, koja je dobra za srce.

Osim toga, masti iz susamovog semena su poznate po svojim antibakterijskim svojstvima.

Koliko humus ima vlakana?

Verovatno ti je poznato da je redovan unos vlakana važan za zdravlje tvoje probave i celog organizma.

Srećom po sve ljubitelje humusa, vlakna su još jedan nutrijent kojeg ovo jelo sadrži u izobilju, tačnije oko 6 g u porciji od 100 g humusa.

To znači da prosečan muškarac samo jednom porcijom humusa unosi 16%, a prosečna žena čak 24% dnevnih preporučenih vrednosti vlakana.

Uticaj humusa na zdravlje

Humus je neverovatno ukusan, ali i karakterističan po tome što su svi sastojci koji ga čine veoma zdravi.

Ova namirnica sadrži brojne minerale i vitamine, između ostalih:

  • Mangan
  • Bakar
  • Folat
  • Magnezijum
  • Gvožđe
  • Cink

Profil masti koje ulaze u sastav humusa veoma je blagotvoran za tvoj organizam.

Devičansko maslinovo ulje, bez kojeg je nemoguće napraviti dobar humus, sadrži antioksidans oleokantal.

Jedna naučna studija pokazala je da jedinjenje oleokantal jednako efikasno deluje na upalne procese u organizmu kao i protivupalni lekovi.

Stručnjaci smatraju da upravo ova karakteristika maslinovog ulja utiče na dobru reputaciju koju ima tzv. Mediteranska dijeta.

Istraživanja upućuju na to da i tahini ima slična protivupalna dejstva.

Brojne naučne studije ukazuju i na to da bi leblebije i maslinovo ulje, koji se nalaze u humusu, mogle da budu odgovor na pitanje kako sniziti holesterol.

Povrh toga, humus je jedna od onih namirnica čija vlakna predstavljaju hranu koju dobre bakterije u tvom stomaku iskreno vole.

Deo tih vlakana bakterije mogu da pretvore u masnu kiselinu kratkog lanca, poznatu pod nazivom butirat, koja povoljno utiče na zdravlje probave i celog tvog tela.

Uticaj humusa na kilažu

Humus ti može biti od koristi u održavanju zdrave linije, budući da je u pitanju namirnica srednje kalorijske vrednosti, bogata hranljivim materijama.

Međutim, ukoliko ga konzumiraš u umerenim količinama, humus ti može pomoći i da smršaš, jer je dokazano da hrana bogata proteinima doprinosi osećaju sitosti.

Dijetalna vlakna takođe utiču na ovaj osećaj, jer smanjuju nivo onih hormona koji te čine gladnim.

Napokon, istraživanja su pokazala da su ljudi koji jedu humus u boljoj formi i da lakše održavaju liniju od osoba koje ne unose humus.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020