Belance: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

belance
Dec 20, 2020

Dok se stav naučnika o žumancu stalno menja, belance drži svoju reputaciju jednog od najboljih izvora proteina.

Osim toga što su rado viđen sastojak svakog ukusnog doručka, belanca su i čest izbor osoba koje treniraju redovno i vode računa o svojoj kilaži.

Kao riznica proteina i mikronutrijenata, belance predstavlja neizostavan deo svake balansirane ishrane, kao i mnogih recepata za pripremu hrane.

Nutritivna vrednost belanca na količinu od 100 g

Energetska vrednost 52 kCal
Proteini 10,90 g
Ugljeni hidrati 0,73 g
Šećeri 0,7 g
Vlakna 0 g
Masti 0,17 g
od kojih zasićene 0 g

Koliko kalorija ima belance?

Belance spada u nisko kalorične namirnice.

U 100 g belanca nalazi se samo 52 kCal.

Uprkos tome, belance pruža osećaj sitosti i obezbeđuje potrebnu energiju za užurban dan.

Glavni razlog za to je taj što su belanca prepuna proteina, ključnih kako za izgradnju mišića, tako i za ostale telesne funkcije.

Koliko belance ima proteina?

Belance se često naziva i “proteinskom bombom”, jer 100 g belanaca sadrži čak 10,90 g proteina.

Zbog toga se belance preporučuje u ishrani bodibildera i sportista, kao i svih onih koji se bore sa viškom kilograma.

Namirnice životinjskog porekla kao što su belance, riba, piletina, svinjetina i junetina spadaju u najbolje izvore kompletnih proteina.

Konzumiranje belanaca je dobra alternativa za uravnotežen unos proteina u toku dana, bez dodatnih ugljenih hidrata.

Koliko belance ima ugljenih hidrata?

Zbog količine od svega 0,73 g ugljenih hidrata na 100 g belanaca, može se reći da belanca nisu idealan izvor ugljenih hidrata.

Iako je ključ zdravog života balansirana ishrana u kojoj su svi nutrijenti zastupljeni, “low carb” dijete su se pokazale kao veoma efikasne u regulisanju prekomerne težine.

Tu belance stupa na scenu kao savršeno gorivo, bez štetnih masti, koje može da ti pomogne u bržem i lakšem mršavljenju.

Koliko belance ima masti?

Naučnici decenijama ne mogu da se dogovore da li celo jaje utiče na povišen holesterol.

Dok se jedan dan žumance kudi, a drugog glorifikuje, belance uspešno izbegava optužbe na temu negativnog uticaja na nivo holesterola u krvi.

Razlog za dobru reputaciju belanca je jednostavan budući da 100 g belanca sadrži samo 0,73 g masti.

Od tog broja, procenat zasićenih masti u belancu jednak je nuli.

Koliko belance ima vlakana?

Jaje ne sadrži vlakna, stoga i 100 g belanaca ima 0 g vlakana.

Korisno je da znaš da se belanca veoma lako apsorbuju i ne padaju teško na stomak, te retko izazivaju digestivne probleme.

Ukoliko želiš da povećaš unos ovog nutrijenta, omlet od belanaca i povrća sa visokim procentom vlakana poput spanaća predstavlja savršen miks za zdrav doručak.

Uticaj belanca na zdravlje

Kao deca, naučili smo da “jedno jaje snagu daje”, a ta snaga upravo dolazi od proteina koji se nalaze u belancima.

Belance ima izuzetno pozitivan uticaj na zdravlje i to na:

  • Snižavanje krvnog pritiska
  • Izgradnju i rast mišića
  • Smanjivanje telesne težine
  • Nervni sistem i obnavljanje moždanih ćelija
  • Održavanje normalnog nivoa holesterola

Uprkos mnogim benefitima, belancetu nedostaju određeni mikronutrijenti koji se mogu naći samo u žumancetu.

Samo 9% preporučenog dnevnog unosa selena, 1% vitamina B5 i 6% vitamina B2 nalazi se u belancetu.

S druge strane, žumance sadrži 8% preporučenog dnevnog unosa vitamina A, kao i visoku koncentraciju vitamina B12, čak 52% dnevnog preporučenog iznosa.

Kao što možeš da vidiš, sadržaj vitamina A i B12 u belancetu jednak je nuli.

Uticaj belance na kilažu

Šanse su velike da, kada čuješ reč “jaje”, najpre pomisliš na doručak.

Ista je stvar i sa belancem, koje je najbolje da jedeš u prvom dnevnom obroku, kao i u obrocima pre i posle treninga.

Budući da je belance nisko kalorično, skoro bezmasno i prepuno proteinima, možeš da ga pripremaš i jedeš na puno različitih načina, i da istovremeno gubiš na kilaži.

Pritom, vodi računa da belance koje se konzumira živo (kao i žumance i celo jaje), nosi rizik od pojave salmonele.

Takođe, alergija na jaja je česta pojava, što se odnosi i na belance i na žumance.

Ukoliko ne patiš od alergije na jaja, a želiš da izgubiš višak kilograma, belance je tu da ti u tome pomogne.

Pripremanje belanca je izuzetno lako, a sa obiljem raspoloživih recepata koji kruže internetom, lako možeš da napraviš zdrav i ukusan specijalitet.

Tvoj OneFit

The free online CSS beautifier website takes care of your dirty code and strips every unwanted

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020