Kuvani kukuruz: nutritivna vrednost, uticaj na zdravlje i kilažu

kuvani kukuruz
Dec 20, 2020

Kukuruz iza sebe ima pozamašnu istoriju, dugu preko 9000 godina.

Ova popularna namirnica bila je osnova ishrane drevnih civilizacija Meksika, odakle se kukuruz proširio po celom svetu, ušavši u kuhinje mnogih zemalja.

Danas je prisutan u mnogim oblicima, uključujući naše prostore, na kojima se tokom jeseni često i rado uživa u neodoljivom ukusu kuvanog kukuruza.

Ako se pitaš da li kuvani kukuruz treba da ubaciš u svoju ishranu, onda pročitaj ovaj post u kojem ti predstavljamo sve prednosti i mane kuvanog kukuruza.

Nutritivna vrednost kuvanog kukuruza na količinu od 100 g

Energetska vrednost 86 kCal
Proteini 3,3 g
Ugljeni hidrati 18,7 g
Šećeri 4,5 g
Vlakna 2,4 g
Masti 1,4 g
od kojih zasićene 0,2 g

Koliko kalorija ima kuvani kukuruz?

Zanimljivo je da se kukuruz smatra i povrćem i žitaricom.

Kuvani kukuruz, pak, nevezano za kategorizaciju, nema veliku kalorijsku vrednost.

U 100 g kuvanog kukuruza nalazi se 86 kCal.

Zbog ovih vrednosti i svog proteinskog sastava, kuvani kukuruz se u ograničenim količinama često nalazi na trpezi osoba koje vode računa o liniji i zdravlju.

Koliko kuvani kukuruz ima proteina?

Kuvani kukuruz sadrži 3,3 g proteina na 100 g količine.

To nije malo, s obzirom na to da je kukuruz namirnica biljnog porekla.

Kao i većina biljaka, kukuruz ne sadrži potpune proteine koji su neophodni tvom telu, pogotovo kada se nalaziš u procesu treninga.

Koliko kuvani kukuruz ima ugljenih hidrata?

U 100 grama kuvanog kukuruza ima 18,7 g ugljenih hidrata.

Ipak, ova biljka se ne preporučuje kao dobra hrana sa ugljenim hidratima.

Razlog leži u tome što većinski deo ugljenih hidrata u kukuruzu čini skrob.

Negativna osobina skroba je njegovo brzo pretvaranje u šećer, dok prekomeran unos skroba može da uzrokuje povećanje nivoa glukoze u krvi.

Koliko kuvani kukuruz ima masti?

U 100 g kuvanog kukuruza može se naći 1,4 g masti, od kojih 0,2 g čine zasićene masti.

Ove vrednosti nisu velike, zbog čega jedenje kukuruza ne utiče značajno na dnevni unos masti.

Naravno, imaj u vidu da se ovo odnosi isključivo na kuvani kukuruz.

Ako imaš naviku da grickaš kokice dok gledaš film, znaj da je procenat masti u kokicama veći nego u kuvanom kukuruzu, dok je sadržaj mikronutrijenata i vlakana manji.

Koliko kuvani kukuruz ima vlakana?

Vlakna su izuzetno bitna za zdravu stomačnu floru, a u 100 g kuvanog kukuruza nalazi se 2,4 g ovih nutrijenata.

Zbog niske količine vlakana koju sadrži, kuvani kukuruz obično ne pada teško na želudac, jer se lako vari.

Takođe, kuvani kukuruz pruža duži osećaj sitosti, ali se njegov uticaj na zdravlje može dvojako posmatrati.

Uticaj kuvanog kukuruza na zdravlje

U kuvanom kukuruzu stanuje velika količina izuzetno korisnih mikronutrijenata.

Prema količini, mikronutrijenti u kuvanom kukuruzu zastupljeni su na sledeći način:

  • Vitamin C – 5,5 mg
  • Vitamin B9 – 23 mcg
  • Magnezijum – 26 mg
  • Kalijum – 218 mg
  • Fosfor – 77 mg

Kukuruz je jedna od najrasprostranjenijih GMO namirnica.

To je razlog za oprez, kada se govori o uticaju kuvanog kukuruza na zdravlje.

Naime, svi proteini, vlakna, i mikronutrijenti dostupni u kuvanom kukuruzu, odnose se na prirodno uzgajanu biljku.

Genetski modifikovani kukuruz sadrži mnogo manji procenat nutrijenata od prirodnog kukuruza.

Isti je slučaj i sa prerađenim proizvodima od kukuruza, koji mogu imati znatno veću kalorijsku vrednost i procenat loših masti, što ne utiče pozitivno na tvoju kilažu.

Iako nije česta, alergija na kukuruz i njegove derivate takođe može negativno da utiče na zdravlje, zavisno od reakcije imunog sistema.

Kukuruzni glukozni sirup nalazi se u velikom broju prerađenih namirnica kao što su gazirana pića, industrijski slatkiši i brza hrana, što otežava izbegavanje ovog alergena.

Pažljivo čitanje deklaracije proizvoda pomoći će ti da izabereš hranu bez kukuruznih derivata.

U tom smislu, obrati pažnju na sastojke sa skrivenim prisustvom kukuruza, poput karamele, dekstroze, dekstrina i fruktoze.

Uticaj kuvanog kukuruza na kilažu

Postoji dobar razlog zbog kojeg se žuti kukuruz naziva još i “šećerac”.

U 100 g tog kuvanog kukuruza nalazi se čak 4,54 g šećera.

Važno je da znaš da to nije velika prepreka za skidanje suvišnih kilograma, zato što je biljni šećer zdraviji od onog koji se dodaje u fabričke slatkiše i grickalice.

Nezgodna odlika kuvanog kukuruza odnosi se na visok glikemijski indeks ove namirnice.

To kuvani kukuruz čini nepogodnim za osobe na specijalnim programima ishrane, a posebno se ne preporučuje pojedincima koji pate od insulinske rezistencije.

Ostale osobe mogu u umerenoj količini da jedu prirodno uzgojeni kuvani kukuruz, jer je u pitanju zdrava i hranljiva namirnica.

Tvoj OneFit

Naruči plan ishrane

Po ceni od samo 990 dinara naruči svoj lični plan ishrane
i kreni ka ostvarenju svog cilja već danas.

NARUČI PLAN ISHRANE
© Sva prava zadržana. OneFit 2020